| Od Medycyna pracy Wrocław |
Badanie wzroku kierowców zawodowych - Badania na prawo jazdy kategoria C D E Link do testy badania wzroku. Mam takie pytanie od 8 lat posiadam prawo jazdy kategorii b,
teraz chcę sobie zrobić uprawnienia na kategorie c i c+e czyli zawodowe, ponieważ chce podjąć pracę jako kierowcaI tu moje pytanie czy osoba która nosi okulary ( lekka wada krótkowzroczność), i która przeszła psychotesty może robić prawo jazdy kategorii c c+e i pracować w zawodzie kierowcy? Czy okulary stanowić jakąś przeszkodę ?Dodam że w ciągu tych 8 lat od kiedy posiadam prawo jazdy kategorii b, nie kierowałem samochodem w okularach, ponieważ nie miałem problemów z kierowaniem tych pojazdów, bo nie jeździłem jednym i dodam że nie spowodowałem żadnej kolizji drogowej. I na koniec dodam że chodzi mi tu tylko o to czy osoba w okularach jest automatycznie dyskwalifikowana z pracy w zawodzie kierowcy i nie może starać się o prawo jazdy kategorii C C+E Pozdrawiam . Sprawdź nasze najlepsze ceny na badania do prawa jazdy koszt badania
| Od Przychodnia Medycyny Pracy Wrocław |
Kompleksowe badania kierowców oraz psychotesty w gabinecie doktora Kraśnickiego we Wrocławiu. Rozsądny koszt i dopuszczalne ceny, za badania wzroku przez okulistę.Witam! Mam takie pytanie...chcę zrobić prawo jazdy, wiem, że muszę poddać sie badaniu, mam wadę wzroku (ok. -3.0), i tak mnie zastanawia czy jest jakiś limit, czy jest jakaś dopuszczalna wada...? Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Domowy test badania wzroku na prawo jazdy.
Podziel się:
W sprawie orzeczenia zdolnosci do pracy Kierowca Autobusu
gabinet dnia: sob, 03/26/2011 - 19:43Witam,
Chciałem się dowiedzieć czy będzie Pan w jutro w Kursancie gdyż potrzebuje zaświadczenia o zdolności do pracy w charakterze Kierowcy Autobusu byłem u pana w gabinecie. 19.03 moje nazwisko ...... i czy będzie możliwość żeby Pan mi to zaświadczenie wystawił. Z góry dziękuje za odpowiedź
Z poważaniem
Michał
wada wzroku OP -3,75 i OL -3,75
gabinet dnia: nie, 12/12/2010 - 21:47Szanowny Panie !
Czy wada wzroku OP -3,75 i OL -3,75 uniemożliwi mi staranie się o
kategorię C prawa jazdy ? Jest to bardzo ważne dla mnie.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Daltonizm - wózki widłowe
gabinet dnia: pią, 11/05/2010 - 05:50Daltonizm - wózki widłowe
Witam, mam problem z odczytywaniem cyfr na tablicach Ishihary, czy te
badanie jest robione i konieczne do zdobycia uprawnień do bycia operatorem
wózka widłowego ?
Pozdrawiam.
Odpowiedź
Nie powinno to być problemem.
Widzenie stereoskopowe
Kierowca kat B C CE dnia: śro, 06/16/2010 - 12:59Czy NIE mając widzenie stereoskopowego mogę prowadzić osobowy samochód służbowy (np. VW Passat) na który potrzebna jest kategoria B? czy ograniczenia dotyczą tylko kategorii c ce?
Dla pracowników norma wymaga posiadania widzenia stereoskopowego już dla kat B
Muszę nosić okulary
Kierowca kat B C CE dnia: sob, 06/12/2010 - 07:23U mnie wyglądało to tak:
poszedłem do swojego lekarza zrobiłem badania i stwierdził, że muszę nosić okulary, bo inaczej nie będę mogl jeździć samochodem i na papierku który jest potrzebny, zeby móc podejsc do egzaminu wypisal, ze za 5 lat musze sie stawic na kolejne badania kontrolne.
Prawko też mam wystawione na 5 lat, wiec to zależy od lekarza gdzie przechodziłaś badania.
prawo jazdy straciło waznosc
Kierowca kat B C CE dnia: śro, 05/26/2010 - 12:47Ze względu na wadę wzroku krótkowzroczność. Miałam ważne prawo jazdy do 04.40.2010
Teraz chciałabym je przedłużyć, jakie dokumenty mi są potrzebne? Jaki koszt i jaki czas oczekiwania na nowe prawo jazdy?
Badania lekarskie i wniosek do wydziału komunikacji.
zgadzam się z Tobą , masz
Kierowca kat B C CE dnia: pią, 04/09/2010 - 12:15zgadzam się z Tobą , masz rację...
Prawko terminowe i nowe okulary
Kierowca kat B C CE dnia: pią, 03/05/2010 - 11:15Mam pytanie w tej chwili robię prawo jazdy kategorii B. Lekarza przeszłam bez zastrzeżeń po miesiącu poszłam do okulisty stwierdził lekką wadę wzroku 0,25 i 0,5. Nosze okulary teraz przy zdawaniu egzaminu mogę mieć okulary założone? Czy prawo jazdy dostanę terminowe?
Czekam na odpowiedz
Z góry bardzo dziękuję
odpowiedź
Kierowca kat B C CE dnia: pią, 02/26/2010 - 20:15Można mieć, ale pierwsze będziesz mieć na 2 lata potem na pięć, a następnie bezterminowo, jak lekarz będzie mieć dobry humor.
Pawel
Kierowca kat B C CE dnia: pią, 01/22/2010 - 14:52Nie, ponieważ w ogóle już nie wydaje się praw jazdy bezterminowych. Nawet osobom w 100% zdrowym.
PRAWKO
Kierowca kat B C CE dnia: wto, 01/12/2010 - 17:28CZY MAJAC SZTUCZNE OKO MOZNA ZOSTAC ZAWODOWYM KIEROWCA ?
nie można
Rozróżnianie kolorów
Kierowca kat B C CE dnia: śro, 01/06/2010 - 18:27Mam dokładnie to samo, przerabiałem już temat wielokrotnie i chyba sobie odpuszczę.
Problem nie polega na tym, że nie rozróżniamy kolorów (bo ja rozróżniam), tylko o nieprawidłowej ich interpretacji. Inaczej mówiąc: to czego my nie zobaczymy, dojrzy inny który tego defektu nie ma. Chodzi tu głównie o widoczność w nocy i w porze tzw. "szarówki".
kierowca Zawodowy
Kierowca kat B C CE dnia: pią, 09/04/2009 - 14:31Witam , trafiłem tu jak wy wszyscy szukają odpowiedzi drudzy ją znają, miałem badania okulistyczne w szkole podstawowej gdzie też się dowiedziałem o swojej anomalii, zawsze rajcowała mnie jazda samochodem zrobiłem A,B,C,E , zawsze była opinia "rozpoznaje prawidłowo barwy podstawowe", też się trzęsłem jak wy,
te tablice to wielkie Gó..o, też mi się zawsze po 2 kartkach myli choć uważam, że rozpoznaje więcej barw niż podstawowe taka regułka lekarzy , miałem pracę z tkaninami 100 rodzai, łososie , lila róż i jakieś inne bzdety. Jak nie macie problemów z tymi trzema podstawowymi bez obaw , 20 lat za kółkiem, i odpukać bezwypadkowo,....
Dokładnie tak samo uważam.
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 08/10/2009 - 20:53Dokładnie tak samo uważam. Ja akurat ubiegam sie o zawodowe prawo jazdy ale też kolory normalnie widze.. Mam ogromną prośbe- czy ktos moze nie orientuje się czy nie mozna gdzieś zdobyc zaświadczenia raz na całe zycie ze rozpoznaje kolory czerwony zielony i zółty??? i z takim zaświadczeniem udawać sie badania na prawo jazdy a potem na okresowe?????
może
Kierowca kat B C CE dnia: nie, 07/26/2009 - 23:33może
Nierozpoznawanie barw a praca
Kierowca kat B C CE dnia: wto, 07/21/2009 - 11:06Witam mam pytanie odnośnie nierozpoznawania barw.Dlaczego mając taką wadę wzroku mogę jeździć prywatnie samochodem, a już jako pracownik nie, i nie chodzi mi tu o samochód ciężarowy tylko zwykły dostawczak.
Czym według tego kto ustala takie przepisy różni się jazda prywatna od zawodowego prywatnie robię to bezpiecznie a za pieniądze to co już inaczej wtedy widzę. Pomijam już sam fakt że te badania są oparte na metodzie z II wojny światowej i lekarz po okazaniu mi jakiejś głupiej książeczki, wmawia mi, że nie rozpoznaję barw skoro normalnie rozróżniam, czy przedmioty są zielone, czerwone lub też żółte i
również nie prawdą jest, że z daleka nie widzi taki człowiek czerwonego światła otóż nie, ja widzę czerwone z bardzo daleka, ale przez jakieś idiotyczne przepisy zabrania mi się jeździć zawodowo.
Badania wzroku kierowców zawodowych
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 06/15/2009 - 20:21Witam. Mam pytanie czy jeśli okulista w orzeczeniu napisał ze mam nieznaczące nierozpoznawanie barw,
to czy lekarz może wystawić zaświadczenie lekarskie z takim wpisem osobie ubiegającej sie o prawo jazdy kat. C+E???? z Góry dziękuje za odpowiedź.
Witam. Mam pytanie w
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 06/15/2009 - 20:14Witam. Mam pytanie w związku z rozroznianiem barw. Robie kurs na C+E i lekarz okulista w orzeczeniu napisał ze mam nieznaczące nierozpoznawanie barw. Chciałem zapytać lekarz moze wydać zaswiadczenie lekarskie z takim wpisem od okulisty???? z góry dziekuje za odpowiedź.
astygmatyzm
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 03/12/2009 - 21:51witam.Za jakiś czas będę robić prawo jazdy kat b, lecz mam astygmatyzm na lewym oku i wada wynosi -4,5 a prawe oko mam całkowicie zdrowe.
I jestem ciekaw, czy jest możliwość otrzymania prawa jazdy bezterminowego ? Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny
Kategoria D Autobusy
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 02/26/2009 - 17:52Dzień dobry. Zamierzam zrobić prawo jazdy kat. D, lecz noszę okulary do dali. Prawe oko -2,25, lewe oko -2. Korekcja lewego oka 100%, prawego oka 90%. Bez korekcji lepiej czytam z czerwonego koloru.
Po korekcji widzenie jest zrównoważone z minimalnym wskazaniem na kolor czerwony. Czy z taką wadą będę mógł się ubiegać się o kwalifikacje zawodowe? Dziękuję.
Raczej tak, ale ostateczna decyzja zależy od okulisty.
3D
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 02/19/2009 - 10:53Witam.
Chciałbym zrobić prawo jazdy C+E ale pani okulista, na ostatnim badaniu wzroku z góry założyła że mogę o tym zapomnieć...
gdyż po prostu moje oczy nie widzą trójwymiarów (nie rozpoznaje tych cyferek w okularach trój wymiarowych)
A poza tym wszystkie inne badania były z wynikiem bardzo dobrym,reakcje itd...
Nie mam najmniejszych problemów poza tym właśnie...jeżdżę na B przeszło 7 lat.
Czy poza tym ze mogę zapomnieć o filmach w kinie trój wymiarowym, mogę zapomnieć również o C+E ?
Chcę się po prostu upewnić czy jest o co walczyć.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Badania
Kierowca kat B C CE dnia: nie, 02/08/2009 - 22:21witam mam pytanko gdzie w poznaniu zrobie badania na lampie wilczka
Niedowidzenie na jedno oko
gabinet dnia: sob, 09/20/2008 - 21:25Bardzo dziękuje za odpowiedź, a co do schorzenia to maż na niedowidzenie na jedno oko i nosi okulary, ale ma testy psychotechniczne i badania, że może prowadzić samochody ciężarowe. bo przez pewien okres czasu jeździł jako kierowca zawodowo.
Czy jest już zdyskwalifikowany i wobec tego nie ma co iść do lekarza medycyny pracy, bo i tak nie zostanie dopuszczony do pracy
BADANIA NA PRAWO JAZDY
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 07/14/2008 - 09:19A JESZCZE MAM TAKIE PYTANIE CO TO JEST ANOMALIA WIDZENIA
BARW I CZY Można Zrobić PRAWO JAZDY ZAWODOWE BO Wyczytałem że NIE JEST Uważana ZA WADE
czy jest jakiś przepis
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 07/10/2008 - 23:00Czy jest jakiś przepis który mówi, że wymagane jest rozpoznawanie barw na lampie wilczka a nie na tablicach barwnych.
badania na prawo jazdy
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 07/03/2008 - 17:45czy w końcu może mi wyjaśnić czy można być kierowcą zawodowym kiedy nie rozpoznaje się na tablicach ishihary nie których cyfr, kolory takie jak czerwony zielony, żółty, pomarańczowy ,jasny czerwony itp. rozpoznaje bez problemu test na lampie wilczka przechodzę.
badanie
Kierowca kat B C CE dnia: nie, 06/22/2008 - 17:51Mam wadę wzroku -0.25 na jednym oku. Drugie oko nie nosze okularów. Robię kurs kat. B
Czy lekarz wyda mi zaświadczenie zezwalające, przy tak małej wadzie??
widzenie zmierzchowe
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 05/12/2008 - 13:35Zdawałam na kierowce autobusu i odpadłam na badaniu zmierzchowym, nie mam wady wzroku.
dla kategorii prawa jazdy
Kierowca kat B C CE dnia: wto, 04/22/2008 - 22:35dla kategorii prawa jazdy o których piszesz wymagane jest rozpoznawanie barw na tzw Lampie Wilczka a nie tablicach barwnych. Jeśli tam będziesz rozpoznawał podstawowe barwy a pewnie tak ,
to nie ma problemów z uzyskaniem prawa jazdy kat c, c+e
Poborowy
Kierowca kat B C CE dnia: wto, 04/22/2008 - 17:43Witam Dostałem od WKU skierowanie na testy psychotechniczne na kat C i mam pytanie.
Czy te testy są związane z matematyką ,czy są one związane tylko z barwami,kolorami odległościami itd..Bardzo mi zależy aby to zdać,bo wtedy w wojsku będzie mi lepiej-zagrzać d...ę.
Badanie wzroku na kat.C E
Kierowca kat B C CE dnia: wto, 04/01/2008 - 20:17Ja też planuje zrobić prawo jazdy kat. C+E i widzę że masz identycznie taką samą wadę wzroku jak ja czyli"na prawe oko widzę jak przez mgłę,
Dodam jeszcze że mam to od urodzenia a z lewym okiem wszystko jest ok"
Daj znać czy coś załatwiłeś w tej sprawie bo jestem ciekaw. margan@go2.pl
Pozdrawiam
Tablice Ishihary
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 03/03/2008 - 19:14Witam
chcę zrobić prawo jazdy kat. C i C+E przeszedłem pomyślnie psychotesty, lecz wiem ze mam problemy z Tablicami Ishihary.
Rozpoznaje barwy widzę czerwony zielony żółty, pomarańczowy niebieski i.t.d oraz ich odcienie. Czy jest możliwe abym został kierowcą zawodowym??
Odpowiedź
Wada Wzroku
Kierowca kat B C CE dnia: pon, 03/03/2008 - 12:13Bardzo proszę o pomoc. Mam takie pytanie .Chcę zrobić prawo jazdy kategorii C+E a mam wadę wzroku polegającą na tym że na prawe oko widzę jak przez mgłę.
Dodam jeszcze że mam to od urodzenia a z lewym okiem wszystko jest ok. Bardzo proszę o pomoc.
Odpowiedź
Zaćma biegunowa oka prawego a prawo jazdy
Kierowca kat B C CE dnia: nie, 02/17/2008 - 12:04Czy osoba z wadą wrodzoną zaćmy biegunowej oka prawego może zostać kierowcą?
Zaczęłam nosić okulary,
Kierowca kat B C CE dnia: śro, 02/13/2008 - 15:30Zaczęłam nosić okulary, czy muszę to zgłosić?
daltonizm !!!
Kierowca kat B C CE dnia: sob, 12/22/2007 - 10:39Kierowca zawodowy musi dobrze rozpoznawać barwy podstawowe, np zielony czerwony i żółty, tablice ishishary to barwy nie podstawowe głównie odcienie i nie widzenie tych cyferek nie pozbawia szans bycia zawodowym kierowcą ................
Odpowiedź
Tym nie mniej pewne drobne defekty widzenia barwnego są u kierowców dopuszczalne.
wada wzroku
Kierowca kat B C CE dnia: śro, 11/28/2007 - 11:42Mam pytanie. Z jaka wadą wzroku mogę zabiegać o rentę?
KIEROWCA ZAWODOWY
Kierowca kat B C CE dnia: wto, 11/27/2007 - 18:04PANIE DOKTORZE CZY JEŚLI KTOŚ NIE ROZPOZNAJE NIE KTÓRYCH TABLIC ISHIHARY A PRAWIDŁOWO PRZEJDZIE TEST NA LAMPIE WILCZKA MOŻE ZOSTAĆ KIEROWCĄ ZAWODOWYM
BO DZ.U.04.2.15 ZAŁ.NR.3 SPOSÓB OCENY STANU NARZĄDU WZROKU JEST NAPISANE ŻE NALEŻY ROZPOZNAWAĆ PRAWIDŁOWO Barwę CZERWONĄ ZIELONĄ ŻÓŁTĄ
Rozpoznawanie kolorów
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 11/15/2007 - 20:46witam,
posiadam uprawnienia kat. C. Na ostatnim badaniu lekarka wystawiła mi zaświadczenie lekarskie o nieprawidłowym rozpoznawaniu barw spowodowane to było tym, że nie rozróżniłem jasnych odcieni kolorów.
Kolory rozróżniam gdyż daltonista nie jestem.
Czy lekarka ma możliwość wystawić takie zaświadczenie które pozbawi mnie uprawnień na kat. C?
Czy rozróżnianie odcieni barw jest tak istotne?
Odpowiedź
MAŁY
Kierowca kat B C CE dnia: nie, 11/11/2007 - 15:15PANIE DOKTORZE MAM PYTANIE
ROZP. MINISTRA ZDROWIA Z 7 01 2004 W SPRAWIE BADAŃ LEKARSKICH KIEROWCÓW ZAŁ.NR.3 PRAWIDŁOWE ROZPOZ. BARWY CZERWONEJ ZIELONEJ ŻÓŁTEJ CZY KIEDY LEKARZ OKULISTA PRZY POMOCY LAMPKI WILCZKA STWIERDZI PRAWIDŁOWE ROZPOZNAWANIE
PODSTAWOWYCH KOLORÓW TO MOGĘ ZROBIĆ PRAWO JAZDY K.CE
Odpowiedź
KIEROWCA ZAWODOWY
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 10/18/2007 - 18:16DZIEŃ DOBRY PANIE DOKTORZE MAM PYTANIE CZY JEST JAKIŚ INNY RODZAJ BADANIA NA KIEROWCE ZAWODOWEGO.TABLICE ISHIHARY .
PONIEWAŻ PRZECZYTAŁEM ŻE KANDYDAT NA PILOTA Z NEGATYWNYM WYNIKIEM ROZRÓŻNIANIA BARW JEST NIEZDOLNY DO SŁUŻBY W POWIETRZU.PRZY NIEPRAWIDŁOWYM ROZPOZNAWANIU BARW NA TABLICY ISHIHARY ROZSTRZYGAJĄCE JEST BADANIE NA LAMPIE WILCZKA LUB WYKONANIE TESTU FANSWORTHA.
Pytanie
Kierowca kat B C CE dnia: śro, 10/03/2007 - 10:34Witam chciałem się dowiedzieć, czy jak mam wadę wzroku dostanę prawo jazdy tymczasowo, czy na stałe chodzi mi o kat. b
i np. czy mogę jeździć autem dostawczym np. busem jako kierowca zawodowy i chciałem się jeszcze zapytać czy na wózki widłowe abo na koparki np. katapilery też mogę zrobić uprawnienia jak mam wadę [ok.-3,2]
czy to mnie dyskwalifikuje tak jak na kat. c+e Proszę o odpowiedź pozdrawiam.
Badania kierowców Wrocław w moim gabinecie lekarskim przy ulicy Kmicica 3.
Wzrok kierowcy zawodowego
Kierowca kat B C CE dnia: czw, 09/13/2007 - 21:02Mam wadę wzroku noszę okulary -2. Czy będę mógł zdawać na kategorie C??
Odpowiedź
Badania wzroku kierowców zawodowych okulary
gabinet dnia: nie, 05/27/2007 - 06:23Badania wzroku kierowców zawodowych okulary i szkła kontaktowe
W rozporządzeniu ministra zdrowia ze stycznia 2004 r. zawarty jest załącznik dla lekarzy : SPOSÓB OCENY STANU NARZĄDU WZROKU W CELU STWIERDZENIA ISTNIENIA LUB BRAKU PRZECIWWSKAZAŃ ZDROWOTNYCH DO KIEROWANIA POJAZDAMI.
Zawarte są tam normy dotyczące wzroku zarówno w okularach jak i bez nich.
Co nie znaczy o automatycznej dyskwalifikacji kierowcy zawodowego w okularach.
Ostrość wzroku - [bez okularów]
Korekcję - [w okularach lub szkłach kontaktowych ]
Rozpoznawanie barw czerwonej, zielonej i żółtej (musi być prawidłowe) Tablice Ishihary
Pole widzenia (musi być w normie zgodnej z załącznikiem nr 3)
Widzenie obuoczne (zachowane) [inne określenie to widzenie stereoskopowe ]
Widzenie zmierzchowe i wrażliwość na olśnienie. (prawidłowe)
Część elementów tego badania wzroku jest zawarta w badaniu psychologicznym kierowcy, więc można wnioskować [po pozytywnym orzeczeniu od psychologa], że Pana wada wzroku jest "niewielka" i będzie prawdopodobnie stwierdzona zdolność do wykonywania zawodu kierowcy .
Ostateczną decyzję podejmie lekarz uprawniony na podstawie całości badania lekarskiego oraz badań dodatkowych i zaleconych konsultacji w tym okulistycznej !!
Kierowca zawodowy mający problemy ze wzrokiem, stwarza znacznie większe zagrożenie dla ruchu drogowego.
Pomimo, że częstość badań okresowych kierowców wynosi 5 lat lub 30 miesięcy (w zależności od wieku)
zalecam częstsze wizyty kontrolne u okulisty.
Co roku u kierowców z wadą wzroku, co dwa lata u kierowców nie noszących okularów. [Oczywiście są to badania wzroku dobrowolne].
Sprawdź najniższe ceny i koszt badania wzroku kierowcy
cena badania Wrocław
Badania kierowców we Wrocławiu zawsze najlepsze w swojej klasie.
W przypadku kierowców amatorów (kat a b) lekarz uprawniony sam może przeprowadzić badanie wzroku, ale również może skierować na badanie przez lekarza okulistę.
Sprawdź kryteria rozpoznawania barw i widzenia barwnego u kierowcy zawodowego Daltonizm
Badanie wzroku i normy dla kierowcy zawodowego są ostrzejsze niż dla amatora.
Dodaj nowy komentarz